06 października 2014

Nestlé sponsorem głównym Międzynarodowego Biegu Ptolemeusza w Kaliszu. Czy firmy powinny wspierać lokalne społeczności w miejscach, w których działają? Wywiad z Maciejem Klęczkiem, Dyrektorem Fabryki WINIARY w Kaliszu.

Nestlé sponsorem głównym Międzynarodowego Biegu Ptolemeusza w Kaliszu. Czy firmy powinny wspierać lokalne społeczności w miejscach, w których działają? Wywiad z Maciejem Klęczkiem, Dyrektorem Fabryki WINIARY w Kaliszu.

W niedzielę, 5 października 2014 roku, ulicami Kalisza pobiegła rekordowa liczba 980 biegaczy w 34. Międzynarodowym Biegu Ptolemeusza. Tak dużej imprezy biegowej jeszcze w Kaliszu nie było. Sponsorem głównym wydarzenia jest Nestlé Polska S.A., właściciel zakładu produkcyjnego Winiary w Kaliszu. Zaledwie 3 dni wcześniej pracownicy fabryki Winiary sprzątali Las Winiarski – jedno z ulubionych miejsc odpoczynku Kaliszan, a na początku września sadzili drzewka na jednym z kaliskich osiedli. Maciej Klęczek, Dyrektor Fabryki WINIARY w Kaliszu, wyjaśnia dlaczego wspieranie miasta i jego mieszkańców jest dla Nestlé tak ważne.

Dlaczego pracownicy Nestlé tak bardzo angażują się w życie Kalisza?

Maciej Klęczek, Dyrektor Fabryki WINIARY w Kaliszu, Nestlé Polska S.A.: Przede wszystkim wynika to z filozofii firmy Nestlé. Wierzymy, że aby osiągać długotrwałe sukcesy biznesowe, firma musi przynosić korzyści społeczeństwu, w którym działa. Takie podejście nazywamy Tworzeniem Wspólnej Wartości (ang. Creating Shared Value, CSV). To dla nas bardzo ważne, że mieszkańcy Kalisza, miasta, w którym mieści się jeden z głównych oddziałów Nestlé w Polsce, rozpoznają nas i przywykli już do naszych działań. A działamy strategicznie – nasze akcje są cykliczne – Las Winiarski sprzątamy od 5 lat, regularnie prowadzimy też akcję sadzenia drzew na różnych osiedlach Kalisza i obchodzimy Dzień Bezpieczeństwa, przypominając wszystkim pracownikom, jak ważne jest przestrzeganie zasad BHP i rozwijanie procedur bezpieczeństwa w pracy. Słuchamy też mieszkańców Kalisza, jesteśmy w stałym kontakcie z władzami miasta i w miarę możliwości odpowiadamy także na potrzeby społeczne mieszkańców.

Dlaczego właśnie Bieg Ptolemeusza?

Maciej Klęczek: W Nestlé zawsze wspieramy to, co zdrowe, zdrowy styl życia, ruch. Zachęcamy do uprawiania sportu i tego, aby żyć zdrowo. Dbamy też o dobre samopoczucie naszych konsumentów i pracowników. Kalisz to dla większości pracowników zakładu Winiary „nasze miasto”, miasto rodzinne. Chcemy, aby dużo się w nim działo i mamy nadzieję, że dzięki takim akcjom przysłużymy się także promocji Kalisza poza jego granicami. Tegoroczny bieg jest tym bardziej wyjątkowy, że odbywa się w szczególnym roku – w 100-lecie zburzenia Kalisza. Bieg ma upowszechniać historię miasta. W tym roku w biegu wzięło udział prawie 1000 osób. To bardzo dużo, ponad dwukrotnie więcej niż jeszcze rok temu – dla promocji Kalisza oraz dla promocji zdrowego stylu życia ten wynik jest bardzo ważny. Tak dużej imprezy biegowej w Kaliszu jeszcze nie było. Bardzo się cieszymy, że byliśmy sponsorem tego wydarzenia i jest to dla nas ogromny zaszczyt.

Jakie są kolejne plany zaangażowania firmy Nestlé w życie Kaliszan?

Maciej Klęczek: Na pewno nie spoczniemy na laurach. Za rok znowu posadzimy drzewka i posprzątamy Las Winiarski. Część naszych działań realizowana jest w odpowiedzi na bieżące potrzeby, które pojawiają się wśród naszych pracowników. Słuchamy ich uważnie, jesteśmy też w kontakcie z władzami miasta i organizacjami partnerskimi. Zzapewniam, że jeszcze nieraz będziemy mieli przyjemność pochwalić się kolejnymi rekordami w wielu dziedzinach. Na koniec chciałbym serdecznie podziękować pracownikom zakładu Winiary, organizatorom i uczestnikom Miedzynarodowego Biegu Ptolemeusza oraz wszystkim tym, którzy przyczyniają się do tego, że w Kaliszu dzieją się tak interesujące wydarzenia. Będziemy się starać, aby było ich coraz więcej!