20 listopada 2014

Nowy cyfrowy Raport Nestlé w Polsce w zakresie Tworzenia Wspólnej Wartości jest już dostępny na www.nestle.pl oraz fanpage’u Nestlé na Facebooku.

Nowy cyfrowy Raport Nestlé w Polsce w zakresie Tworzenia Wspólnej Wartości jest już dostępny na www.nestle.pl oraz fanpage’u Nestlé na Facebooku.

Gdzie Nestlé kupuje jabłka do produktów dla dzieci i niemowląt marki GERBER? Skąd pochodzą buraki do produkcji Barszczu Czerwonego WINIARY? Jakie działania podejmuje Nestlé w kwestii zużycia wody? Ile ton opakowań udało się zredukować w ciągu ostatnich 2 lat? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w nowym Raporcie Tworzenia Wspólnej Wartości za lata 2012-2013 dostępnym na www.nestle.pl oraz na Facebooku Nestlé. Raport został zgłoszony do udziału w konkursie na najlepszy raport społeczny w Polsce – Raporty Społeczne 2014. Już dziś można głosować!

Nowy raport prezentuje działania Nestlé w Polsce z 2 ostatnich lat (2012-2013) w trzech aspektach: ekonomicznym, środowiskowym i społecznym. Nowością jest jego interaktywna forma, która ułatwia firmie dialog z otoczeniem. Każdy może skomentować treść raportu na fanpage’u Nestlé na Facebooku, podzielić się z innymi wybraną przez siebie treścią czy napisać bezpośrednio do firmy, zadając pytania lub wyrażając opinię.

Raport został też zgłoszony do udziału w konkursie na najlepszy raport społeczny w Polsce. Pierwszy raport Nestlé za lata 2008-2011 wybrano najlepszym debiutem wśród raportów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Nestlé serdecznie zaprasza wszystkich internautów do czytania raportu, dzielenia się opinią oraz głosowania na stronie konkursu: raportyspołeczne.pl.

Raport społeczny to narzędzie do wsłuchiwania się w głos kluczowych interesariuszy, którzy mają wpływ na firmę, gdyż tworzą społeczność, w której Nestlé działa. Raport Tworzenia Wspólnej Wartości Nestlé w Polsce został stworzony we współpracy z: pracownikami, konsumentami, dostawcami i klientami, a także kluczowymi liderami opinii. Zespół CSV Nestlé w 2014 roku zachęcał ich wszystkich do dzielenia się opiniami na temat tego, o czym chcieliby przeczytać w nowym raporcie. Kampania na ten temat pojawiła się w mediach, na stronie nestle.pl, oraz na Facebooku Nestlé Polska. Zgłoszone opinie również za pomocą ankiet w wersji on-line, wpłynęły na treść raportu i zaowocowały jego nową, ciekawą i interaktywną formą.

Finalna wersja raportu „Tworzenie Wspólnej Wartości Nestlé w Polsce. Raport 2012-2013” została przedstawiona niezależnej globalnej instytucji wyznaczającej standardy raportowania społecznego – Global Reporting Initiative (GRI) i otrzymała certyfikat GRI na poziomie CORE. GRI to wiodąca organizacja w zakresie zrównoważonego rozwoju promująca dobre praktyki w zakresie raportowania społecznego i gwarant wysokiej jakości raportu.

Prowadząc z sukcesem biznes w Polsce, już od ponad 20 lat Nestlé wnosi znaczący wkład zarówno w rozwój gospodarczy kraju, jak i budowę kapitału społecznego. Bazując na międzynarodowej wiedzy i lokalnym doświadczeniu, Nestlé stara się być partnerem polskich rodzin w zakresie odżywania oraz liderem w dziedzinie żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia.

- Podsumowanie dwóch minionych lat w zakresie tworzenia wspólnej wartości zaowocowało m.in. wyznaczeniem nowych priorytetów CSV na najbliższe lata. W najbliższej przyszłości będziemy kontynuować dotychczasowe działania, a w szczególności skupimy się na 3 obszarach: wsparciu ludzi młodych we wchodzeniu na rynek pracy m.in. w ramach Inicjatywy Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych Nestlé needs YOUth, dalszej redukcji i optymalizacji opakowań oraz współpracy z lokalnymi dostawcami. Poprzedni, pierwszy, polski Raport CSV Nestlé został uznany za Najlepszy Debiut w konkursie Raporty Społeczne 2012. Mamy nadzieję, że nasz nowy raport równie mocno jak poprzedni zachęci czytelników do dialogu z nami, na tym nam najbardziej zależy – powiedziała Iwona Konstanty, Młodszy Kierownik ds. Komunikacji Korporacyjnej Nestlé Polska S.A.

Raport dostępny jest na www.nestle.pl oraz fanpage’u Nestlé na Facebooku.

 

Kontakty:

Iwona Fluder