09 stycznia 2017

Nestlé Polska podsumowuje 2016 rok

Nestlé Polska podsumowuje 2016 rok

Dla Nestlé 2016 to był rok jubileuszy. Firma celebrowała swoje 150-lecie. 75. urodziny skończyła marka WINIARY, a swoje 90. lat świętowała rzeszowska fabryka firmy. To jednak nie wszystko. Firma zaangażowała się w szereg projektów społecznych.

1867.jpg

Historia Nestlé zaczęła się od mleka skondensowanego, które dokładnie 150 lat temu wyprodukowała w swojej fabryce w Szwajcarii angielsko-szwajcarska firma Anglo-Swiss Condensed Milk Company. Rok później, w 1867 roku, farmaceuta niemieckiego pochodzenia Henri Nestlé dokonał przełomu w dziedzinie żywności dla niemowląt, tworząc "lactée FARINE" – mąkę z mlekiem, czyli połączenie krowiego mleka, mąki pszennej i cukru. W 1905 roku założona przez Henri’ego Nestlé firma połączyła się z Anglo-Swiss, tworząc nowy podmiot, obecnie znany jako Grupa Nestlé.

Fabryka_Winiary.jpg

W 2016 roku marka WINIARY świętowała swoje 75-lecie. Kaliska fabryka dołączyła do grupy Nestlé 21 lat temu. Obecnie w tamtejszym zakładzie produkuje się łącznie ponad 700 wyrobów, w tym flagowy produkt WINIARY – MAJONEZ DEKORACYJNY.

Fabryka_Nestle_wRzeszowie_01s.jpg

Okrągły jubileusz obchodziła w ubiegłym roku również rzeszowska fabryka marki GERBER, której historia zaczęła się 90 lat temu... od słodyczy. Obecnie w Rzeszowie wśród 330 produktów wytwarzanych w fabryce znajdują się m.in.: soki przecierowe BOBO FRUT, deserki w tubkach GERBER, obiadki w słoiczkach. W 2016 w zakładzie powstała nowa linia produkcyjna, z której schodzi najnowszy produkt marki GERBER – deserki owocowe w tubkach. Koszt inwestycji to 10 mln złotych.

Wyniki_głosowania_na_siłownie_terenowe_od_Nestle.png

Program „Nestlé porusza Polskę” został ogłoszony w lutym 2016 roku z okazji 150-lecia istnienia firmy Nestlé. W pierwszym etapie, gminy z całej Polski zgłaszały chęć udziału w konkursie i posiadania siłowni na swoim terenie. Następnie internauci swoimi głosami zadecydowali, gdzie powstaną siłownie terenowe Nestlé. W ogólnopolskim plebiscycie Nestlé konkurowało ze sobą aż 710 lokalizacji w całej Polsce.

FRONERI.jpg

W 2016 roku po spełnieniu wszystkich formalnych wymagań, firmy Nestlé i R&R zawarły porozumienie o utworzeniu FRONERI, nowej spółki joint venture produkującej lody, mrożonki i mleczne desery mrożone. FRONERI obejmie swoją działalnością ponad 20 państw i zatrudniać będzie 15 000 osób. Szacowana sprzedaż produktów spółki ma wynieść około 2,6 mld euro.

PetAtWork-2.jpg

Od 21 marca do biur Nestlé Purina w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 32 pracownicy przychodzą do pracy ze swoimi zwierzętami. Zanim czworonogi rozpoczęły „pracę” w biurze, musiały przejść specjalne szkolenie. Każdy pies został poddany obserwacji, jak zachowuje się w warunkach biurowych, jak reaguje na ludzi i inne psy. Po zatwierdzeniu przez zoopsychologa zwierzęta otrzymały specjalny "paszport" uprawniający je do wchodzenia na teren biura.

Nestle_Karta Roznorodnosci_2.jpg

24 maja 2016 r., w ramach obchodów III Ogólnopolskiego Dnia Różnorodności do grona firm-sygnatariuszy Karty Różnorodności dołączyło m.in. Nestlé Polska. Karta sygnowana jest przez firmy, organizacje i instytucje, które w ten sposób wyrażają deklarację, że w swoim działaniu będą kładły szczególny nacisk na politykę równego traktowania.

Nestle_needs_YOUth.jpg

15 listopada 2016 roku  w całej Europie, w tym również w Polsce, odbyły się spotkania podsumowujące trzyletnią ogólnoeuropejską inicjatywę Nestlé Needs YOUth połączone z zapowiedzią dalszych zobowiązań firmy na kolejne lata. Od początku trwania programu w Polsce stworzono szanse zatrudnienia dla blisko 2000 osób – zaoferowano pracę w Nestlé prawie 1 500 młodym, a blisko 470 zostało objętych programem praktyk i staży. Ponadto, firma Nestlé Polska przeprowadziła 530 działań takich jak warsztaty i wykłady dla młodych w całym kraju. Kontynuując sukces inicjatywy, firma Nestlé Polska zdeklarowała, że do 2020 roku utworzy 1300 szans zatrudniania, praktyk i staży dla osób do 30 r. życia.

Final_LdK_fot._Marek_Biczyk_01.jpg

Podczas finału Lekkoatletyki dla Każdego Polski Południowej młodym adeptom „królowej sportu” przypatrywali się wybitni sportowcy: Piotr Małachowski, Maria Andrejczyk oraz Anna Jagaciak-Michalska, ambasadorzy programu. W sumie we wszystkich imprezach, które odbyły się w ramach programu Lekkoatletyka dla Każdego, w 2016 roku wystartowało ponad 113 tys. dzieci reprezentujących prawie 500 szkół z całej Polski. Odbyło się ponad 1000 imprez szkolnych i 110 zawodów międzyszkolnych.