30 listopada 2009

Raport KIT KAT "Czas na przerwę"

Raport KIT KAT "Czas na przerwę"

 

Statystyczna Polka robi sobie średnio trzy przerwy w ciągu dnia. Zazwyczaj wtedy, gdy potrzebuje doładowania lub uspokojenia. Przerwie oddaje się w samotności, towarzyszy jej kawa oraz słodka przekąska. Marzy wtedy o pobycie w luksusowym SPA na końcu świata oraz o spotkaniu z... Wojciechem Cejrowskim!

To wybrane wyniki najnowszego raportu pt. Czas na przerwę - badania przeprowadzonego przez agencję badawczą SMG/KRC Millward Brown w październiku 2009 roku, na próbie 1000 kobiet w wieku 25 - 45 lat, korzystających z Internetu i pracujących zawodowo. - wykonanym dla marki KIT KAT SENSES na zlecenie firmy Nestlé Polska S.A.

Przepracowane na własne życzenie?
Przeważająca większość kobiet (80%) twierdzi, że bierze na siebie zbyt dużo obowiązków. Często czują się one przepracowane i zmęczone (65%), w ciągu dnia mają za mało czasu dla siebie (75%). Z drugiej jednak strony większość kobiet czuje się spełniona zawodowo (66%). Niestety tylko 27% respondentek uważa, iż poświęca odpowiednią ilość czasu na przerwy w ciągu dnia.

Kiedy chodziliśmy do szkoły, dla większości z nas przerwy między lekcjami były najważniejszym wydarzeniem w ciągu dnia. Czekaliśmy na nie, celebrowaliśmy je. Byliśmy niezadowoleni, kiedy nauczyciele zabierali nam cenne minuty przeciągając lekcje. Docenialiśmy ich wartość i wagę. Dlaczego zatem w dorosłym życiu nie przywiązujemy do nich takiej wagi? A przecież przerwy są nam ciągle potrzebne, z wiekiem coraz bardziej.

dr Tomasz Sobierajski, socjolog

Chcę odpocząć od pracy i... samej siebie

Sytuacja, w której kobiety najbardziej potrzebują przerwy najczęściej dotyczy pracy ( 58% wskazań), a w dalszej kolejności rodziny (14%). Co zaskakujące, 13% kobiet chciałoby odpocząć od... siebie samej. (Wykres 1)

Kobiety potrzebują przerwy od zakupów!

Sytuacje, które sprawiają, że kobiety czują się zmęczone to przede wszystkim: nadmiar obowiązków w pracy (59%), dużo obowiązków domowych (gotowanie, sprzątanie itp.) (50%), a także marudzące i rozrabiające dzieci (30%). Co ciekawe, wymagający szef (29%) oraz współpracownicy (27%) męczą bardziej jedynie od wielogodzinnych zakupów (22%) oraz marudzącego męża (22%).

Resetujemy się dopiero po 21

Polski robią sobie średnio 3 przerwy w ciągu dnia, które łącznie trwają ok. 2 godziny. Pierwsza najczęściej ma miejsce między godziną 10.00 a 11.00 (przerwa śniadaniowa), druga między 17.00 a 18.00 (koniec pracy), a ostatnia po godzinie 21.00. Przerwy w pracy najczęściej służą nabraniu sił i energii do dalszych działań (56% wskazań). Po godzinie 17-tej potrzebny jest czas na poprawę nastroju i sprawienie sobie jakiejś przyjemności (43%). A wieczorna przerwa to czas na zresetowanie się i odcięcie od wszystkiego wokoło (40%).

Samotnie i pasywnie - obraz idealnej przerwy

Ponad połowa kobiet (69%) woli spędzić przerwę pasywnie i spokojnie. Większość w chwili przerwy preferuje samotność (67%) niż dodatkowe towarzystwo. Na aktywne spędzanie przerwy w gronie innych osób decyduje się tylko co trzecia kobieta.

Co czwarta Polka ogranicza się do jednej przerwy w pracy

W pracy przerwy są niezwykle ważne - 46% kobiet nie wyobraża sobie bez nich dnia pracy, choć większość (55%) przyznaje, że ma na nie za mało czasu.

W pracy kobiety przeciętnie robią sobie 2 przerwy. Jednak aż 29% respondentek przyznało, że ogranicza się tylko do jednej przerwy w ciągu całego dnia pracy!

Najczęściej Polki robią sobie przerwę w pracy, gdy czują zmęczenie i potrzebują doładowania (63% wskazań). Kolejny powód to chęć uspokojenia nerwów (40%). Co trzecia kobieta robi sobie przerwy w pracy, by choć na chwilę odciąć się od wszystkiego, co ją otacza (33%), a co piąta robi sobie przerwę dla poprawienia nastroju. (Wykres 2)

Przerwa jednym daje ukojenie, innym pozwala na doładowanie baterii. Dla jednych jest ucieczką od świata zewnętrznego, dla innych szansą na spotkanie się w gronie przyjaciół. Jedne cenią długie przerwy, inne zwracają uwagę na ich treść. Wszystkie natomiast dostrzegają, że bez przerwy byłyby wypalone, bezproduktywne i niezdolne do działania i godzenia wielu ról społecznych, jakie na co dzień przychodzi im pełnić.

dr Tomasz Sobierajski, socjolog

Kawa i słodkie „co nieco" zamiast papierosa i... ruchu

Najważniejszym towarzyszem przerwy są ciepłe napoje. Kawę lub herbatę wymienia 72% respondentek. Co trzecia przyznaje, że podczas przerwy sięga po coś słodkiego np. batonik. Tyle samo przegląda Internet lub prasę. Do papierosa w przerwie przyznaje się wciąż aż 17% kobiet. Za to tylko 11% respondentek wybiera spacer i trochę ruchu.

Cejrowski lepszym towarzyszem niż Brad Pitt

W kategorii najlepszego towarzysza podczas wymarzonej przerwy Wojciech Cejrowski (21% wskazań) wygrał z Bradem Pittem (19% wskazań)! Co dziesiąta Polka wybrała złotą reprezentację polskim siatkarzy. Tylko 3% kobiet spędziłoby swoją przerwę z bliską osobą.

Marzymy o luksusie i gorących piaskach

Najbardziej atrakcyjna perspektywa wymarzonej przerwy to luksusowe SPA (41% wskazań) lub plaża na Wyspach Kanaryjskich (21%). Te miejsca wydają się najlepiej współgrać ze skojarzeniami, jakie budzi przerwa wśród kobiet: odpoczynkiem (55%), spokojem (47%), przyjemnością (45%) i relaksem (43% wskazań).

Zastrzyk łatwo przyswajalnej energii

Siedząc dłuższy czas przy biurku w pewnym momencie możemy odczuwać problemy z koncentracją, rozbicie i problem ze skupieniem się na jakiejś czynności dłuższy czas. Są to pierwsze objawy glikemii, czyli spadku cukru we krwi. Może się on pojawiać w przypadku, gdy od ostatniego posiłku minął już dłuższy czas. Organizm dokładnie wie, czego w danym momencie potrzebuje- szybkiej dawki glukozy, czyli cukru prostego, który pozwoli szybko odzyskać światłość umysłu i poprawi koncentrację. Często w takich chwilach sięgamy po małe słodkie "co nieco", które jest szybkim zastrzykiem łatwo przyswajalnej energii.

Agnieszka Piskała, Specjalista ds. żywienia, Nestle Polska S.A

Modnie jest być zajętym
Czas jest wartością samą w sobie, a rosnący poziom jego świadomości stał się wyznacznikiem stylu życia, kariery i tworzenia własnej tożsamości. Wśród społeczeństwa, upowszechniła się moda na bycie zajętym. Istnieje bowiem społeczne przekonanie, że człowiek zajęty to człowiek aktywny, potrzebny światu, osiągający sukces zawodowy. Tymczasem nawet kilka minut przerwy jest potrzebne do właściwego funkcjonowania w ciągu dnia, zdystansowania się do otaczających nas problemów i powrotu do dobrego humoru.

Marka KIT KAT SENSES zaprasza na przerwę.

Zapraszam by zrobić sobie kilka minut przerwy na nowy, wyjątkowy KIT KAT Senses z chrupiącym wafelkiem, gęstym, orzechowym kremem w delikatnej mlecznej czekoladzie.

KIT KAT Senses to batonik stworzony specjalnie z myślą o kobietach, które poszukują chwil przyjemności tylko dla siebie. Dzięki KIT KAT Senses możesz przedłużać swoja przerwę na przyjemność jak długo zechcesz…kostka po kostce.

Michał Forowicz, Kierownik Produktu, Nestlé Polska

Dodatkowy kontakt dla mediów:

Sylwia Sasal
Agencja Ciszewski Public Relations

Tel : (22) 488 41 68 ; 666 813 039

e-mail : ssasal@publicrelations.pl