25 kwietnia 2019

Nestlé S.A. ogłasza wyniki finansowe za okres styczeń - marzec 2019

Nestlé S.A. ogłasza wyniki finansowe za okres styczeń - marzec 2019

Pierwsze trzy miesiące 2019 roku Nestlé S.A. zamyka z 3,4% wzrostem organicznym oraz 2,2% rzeczywistym wzrostem wewnętrznym

Raport wyników Nestlé za okres styczeń – marzec 2019:

  • Organiczny wzrost o 3,4%, przy rzeczywistym wzroście wewnętrznym 2,2% (RIG) i pozytywnym wpływie zmian cen 1,2 % (przy znacznej poprawie w Brazylii i Stanach Zjednoczonych).
  • Całkowita sprzedaż wzrosła o 4,3% do 22,2 mld CHF (3M-2018: 21,3 mld CHF). Pozytywny wpływ akwizycji i restrukturyzacji portfolio na poziomie 1,2%. Zmiany kursów walutowych zmniejszyły zaraportowaną sprzedaż o 0,3%.
  • Potwierdzono całoroczną  prognozę na 2019 rok ze stałą poprawą wzrostu sprzedaży organicznej i podstawowej marży zysku z działalności operacyjnej, które zbliżają nas do celów 2020 r. Oczekuje się wzrostu  zysku na akcję w stałej walucie przy jednoczesnym zwiększaniu  efektywności kapitałowej.
  • Wszystkie kategorie produktów odnotowały wzrost sprzedaży. Największy wpływ na wzrost miała karma dla zwierząt Purina, produkty mleczne i odżywki dla niemowląt. Wzrost organiczny Grupy wyniósł 1,2% na rynkach rozwiniętych i 6,3% na rynkach wschodzących.

 

Mark Schneider, prezes Nestlé:

Jako firma jesteśmy zadowoleni z organicznego wzrostu sprzedaży Nestlé, jaki osiągnęliśmy w pierwszym kwartale 2019 roku. W porównaniu z dynamiką utrzymaną w całym 2018 roku jest to naprawdę satysfakcjonujący wynik. Takie efekty udało nam się uzyskać poprzez koncentrację na priorytetach m.in. na innowacjach. Dlatego już teraz możemy potwierdzić, że tegoroczne prognozy zostaną zrealizowane. W pierwszym kwartale ogłosiliśmy wprowadzenie na rynek 24 produktów najwyższej jakości kawy pod marką Starbucks. Zespoły Nestlé i Starbucks opracowały je w ciągu zaledwie 6 miesięcy”

 

Szczegóły w informacji prasowej w języku angielskim:

https://www.nestle.com/media/mediaeventscalendar/allevents/2019-three-month-sales