17 października 2019

Sojusz dla Młodych - Nestlé wraz z partnerami stworzyło ponad 215 000 szans zatrudnienia, praktyk i staży dla młodych w całej Europie

Sojusz dla Młodych - Nestlé wraz z partnerami stworzyło ponad 215 000 szans zatrudnienia, praktyk i staży dla młodych w całej Europie

Z okazji rozpoczęcia Europejskiego Tygodnia Umiejętności Zawodowych (ang. European Vocational Skills Week) Nestlé i europejscy partnerzy Sojuszu dla Młodych (ang. Alliance for YOUth) podsumowali, że w ciągu ostatnich trzech lat stworzyli ponad 215 000 szans zatrudnienia, praktyk i staży dla młodych w Europie.

 Sojusz dla Młodych to zainicjowany przez Nestlé, globalny projekt angażujący przedstawicieli świata biznesu na rzecz walki z bezrobociem wśród młodych. Obecnie zrzesza on ponad 300 firm – partnerów biznesowych Nestlé. Członkowie Sojuszu zobowiązali się, że w latach 2017-2020 tylko w samym Regionie EMENA (Europa, Bliski Wschód, Afryka Północna) stworzą 230 000 szans zatrudnienia, praktyk i staży dla osób do 30 roku życia.

 Marco Settembri, Wiceprezes Nestlé na Region EMENA podkreśla: Od początku istnienia Sojuszu dla Młodych powołanego w 2014 roku udało się nam zebrać grupę 340 partnerów biznesowych. Wspólnie z nimi zrealizowaliśmy 1100 programów praktyk w całym regionie EMENA. A dzięki tworzeniu kolejnych szans zatrudnienia, praktyk i staży nadal będziemy wspierać młodych w ich rozwoju zawodowym.”

Nestlé współpracuje z partnerami Sojuszu dla Młodych przy innowacyjnych projektach promujących staże i zatrudnianie młodych. Z okazji Europejskiego Tygodnia Umiejętności Zawodowych firma ogłosiła projekt realizowany wspólnie z Microsoft. Jest to specjalny, certyfikowany przez Microsoft, półroczny kurs z umiejętności w obszarze Digital. W pierwszej, pilotażowej edycji weźmie udział ponad 60 stażystów z fabryk Nestlé we Francji.

Partnerzy Sojuszu dla Młodych chcą także wykształcić kolejną generację przedsiębiorców. Dlatego podjęli współpracę z Junior Achievement Europe - największym dostawcą edukacji w zakresie przedsiębiorczości w Europie. Celem jest wsparcie 500 uczniów szkół zawodowych w rozwijaniu umiejętności pozwalających na prowadzenie własnych firm. Dzięki zaangażowaniu nauczycieli i wolontariuszy biznesowych, uczniowie uczestniczący w programie „JA Company Programme” dowiedzą się, jak funkcjonuje firma, jak pomysły przekuwać w biznes i najlepiej opracowywać strategie rynkowe oraz od czego zacząć rozwój własnego przedsiębiorstwa.

Informacje o Sojuszu dla Młodych

Sojusz dla Młodych został zainicjowany przez Nestlé w 2014 roku. W jego ramach Nestlé wraz z partnerami zobowiązali się do walki z bezrobociem wśród młodych i stworzenia dla nich szans zatrudnienia, praktyk i staży. W Europie, oprócz Nestlé, partnerami Sojuszu dla Młodych są m.in.: Grupa Adecco, AXA, Cargill, DS. Smith, Endress + Hauser, Global Energy Player ENGIE, EY, Facebook, Firmenich, Microsoft, Nielsen, Grupa Publicis, Salesforce, Solvay oraz White & Case. Do tej pory do Sojuszu dla Młodych dołączyło 340 firm z całej Europy.