22 października 2019

Międzynarodowy Dzień Szefa Kuchni – mali kucharze w akcji

Międzynarodowy Dzień Szefa Kuchni – mali kucharze w akcji

Wspólne gotowanie z dziećmi może przynieść wiele korzyści. Dzieci, które pomagają w kuchni i aktywnie biorą udział w przygotowywaniu posiłków, mają większą wiedzę, jak dokonywać zdrowszych wyborów niż te, które nie angażują się w tego typu aktywności. Uczą się także zasad prawidłowego odżywiania. Poniżej przedstawiamy 7 wskazówek, które uprzyjemnią wspólne spędzanie czasu w kuchni.

 1. Nieporządek jest w porządku – nie stresuj się

Postaraj się zbytnio nie martwić bałaganem, który powstanie, gdy Twoje dzieci będą są dobrze bawiły podczas gotowania. Niech będą kreatywne, niech to będzie dla nich przygoda. Po wszystkim zaproś je do wspólnego sprzątania, aby również i one uczestniczyły w porządkach.

2.  Uruchom wyobraźnię

Rozwijaj wyobraźnię i kreatywność w kuchni. Daj dzieciom swobodę, gdy dekorują potrawy. Rzuć wyzwanie – niech np.: stworzą tęczową sałatkę owocową albo zwierzęta z warzyw. Zaproś do wspólnej zabawy koleżanki i kolegów swoich dzieci, urządźcie konkurs na najciekawiej udekorowaną potrawę. Ale pamiętaj – każdy jest zwycięzcą i może cieszyć się z pysznej nagrody!

3.  Gotowanie to umiejętność na całe życie

Wspólne gotowanie z dziećmi to doskonała okazja, by nauczyć najmłodszych umiejętności, które przydadzą się w późniejszym życiu. Odmierzanie składników czy krojenie pizzy to przecież okazja na naukę matematyki. Z kolei sprzątanie stanowiska pracy to lekcja higieny. Wspólne przygotowywanie i spożywanie posiłków jest niepowtarzalną okazją do rozmowy o prawidłowym odżywaniu.

4.  Gotowanie buduje więź

Kuchnia jest doskonałym miejscem do spędzania czasu z dziećmi. Wspólne przygotowywanie potraw może urozmaicić każde popołudnie, które będziecie wspominać przez całe życie.

5.  Wspólnie przygotowujcie plany posiłków

Wspólne planowanie posiłków to bardzo dobry zwyczaj, który zaprocentuje w przyszłości. Nauczysz swoje dziecko jak ważne jest przestrzeganie zbilansowanej diety, takiej z dużą ilością produktów pełnoziarnistych, błonnika i warzyw. To moment, kiedy w najmłodszych wzbudzamy zainteresowanie jedzeniem i zachęcamy ich do kreatywności w kuchni.

6.  Zaangażuj dzieci

Dzieci zjadają więcej zdrowych posiłków gdy pomagają je przygotować. Dzieci mogą pomóc przy wielu kuchennych czynnościach. Mycie, tarcie lub zacieranie są dla dziecka ciekawymi zadaniami, takimi, które przynoszą im wiele radości. I nie zapominajmy też o zmywaniu.

7.  Gotowanie to sztuka tworzenia

Wykazując się kreatywnością podczas przygotowywania posiłków, spraw, by prawidłowo zbilansowane danie kojarzyło się dziecku z czymś przyjemnym. Dekorowanie talerza, tworzenie prostych wzorków na potrawach albo nadawanie składnikom kształtów zwierząt lub buziek sprawi, że wspólne gotowanie będzie dla dzieci naprawdę ekscytujące. Możesz pozwolić dzieciom, aby przy użyciu foremek do ciast wykrawały ciekawe kształty z papryki czy ogórków. Mogą również tworzyć na swoich talerzach drzewa. Najlepsze do tego są kalafiory i brokuły.